HHHS och jag

5 12 2009

Jag kan berätta att efter årets turnering så har jag genomgått en psykiatrisk utredning som visat att jag bärt på ADHD i 27 års tid nu, vilket är förklaringen till att jag kreverade fullständigt under utmaningen HHHS X 2009.

Jag vill be om ursäkt för att detta gick ut över flera av lagen i vuxenklassen när de inte kunde delta på grund av att jag inte lyckades få verifierat att vi kunde få tillgång till två spelplaner.  Då var det två veckor kvar och jag förlorade förmågan att tänka och hade väl gissningsvis en IQ på ungefär 80 vid det laget. ADHD är nämligen inte bara det som oftast syns utåt främst hos yngre killar, hos tjejer är det t.ex. annorlunda just med aggressionerna. För dem som vill allmänbilda sig kring ämnet rekommenderas Wikipedias sida.

Efter en minst sagt turbulent tid innehållandes bl.a. livskris, läkarstrul, fanskapet Försäkringskassan och vräkningsbeslut kommer jag i nästa vecka så få den medicin jag behövt hela livet. Återigen ber jag om ursäkt för att mitt livsöde har gått ut över andra.

Fredrik

Edit 14/12: Tourette har jag också, vet jag nu. En också ofta missuppfattad diagnos. Jag kommer förutom det vad det verkar få vänta med medicin mot ADHD:n, men om det är inte sista ordet sagt än kan jag lova då de har nåt fuffens på gång.


Åtgärder

Information

6 responses

14 12 2009
Wrebe

Ursäkten mottagen och accepterad!!
Eftersom jag jobbar med b.la ADHD misstänkte jag något i denna stilen men valde att ej lägga mig i då det verka va rörigt för dig.

Vi i MMLHC Ängelholm önskar att du kryar på dig samtidigt som vi önskar Dig en god jul och ett gott, nytt, bättre år!

MVH
Peter Wrebe Larsson, MMLHC Ängelholm
http://www.mmlhc.wordpress.com

14 12 2009
HHHS-Fredrik

Tack så mycket. 🙂 De jävlas med medicineringen i det underbara ”välfärdslandet” Sverige.

God jul och ett gott nytt streethockeyår till er! Själv måste jag omedicinerad få till stånd en riktig spelplan till oss tills i vår, jag ska försöka ta hjälp men jag ser få alternativ alltså.

3 01 2010
mmlhc

Hallau ja.. Vi undrar här nere lite i söder om det blir någon turnering i sommar?
Må väl!
http://www.mmlhc.wordpress.com

6 01 2010
HHHS-Fredrik

Hej, jodå det blir det. Nu finns det ingenting som kan stoppa oss! Det blir kring då det brukar vara. Nackdelen med helgen precis efter sommarlovet har varit att Högsbodagen infaller då, under lördagen är det väl. Den brukar avslutas med öltält och stjäl därför också publik under söndagen pga sovmorgnar. Helgen efter är ju inte heller lämplig pga det vi märkte 2008 att folk på högre nivå i innebandy och hockey börjar sina träningssäsonger då. Helgen innan å sin sida kan innebära att onödigt många är på semester.

30 01 2010
Gustav Stenum Street Legends

Hej Fredrik! Ursäkten är godtagen 🙂 Hoppas nu på ett bättre år 2010 och hoppas vi på nytt kan försöka få till någon slags match mot er. Ha det gott önskar vi i SSL!

3 02 2010
adde gryta gangsters

hälsan är viktigare än allt. Lycka till med medicineringen och sköt om dig.

Lämna en kommentar