På måndag gäller det

7 08 2009

Man får uppenbarligen ingenting gratis här i livet men vi bildade i alla fall föreningen Hemmalaget igår kväll och nu skall måndagen spenderas med att försöka öppna ett bankkonto i detta namn så vi kan börja ta in anmälningsavgifterna samma kväll. Dessa skall vara inne på föreningen Hemmalagets bankkonto senast fredag den 14 augusti. Spelschemat kommer sedan dagen efter. Det kommer inta vara dödstidigt för någon.

Enligt Götebors Kommun ska det gå att öppna ett konto med det vi har nu, men inte enligt de bankfolk jag hittills varit i kontakt med. Skatteverket i sin tur är tvetydliga inte minst eftersom personen jag talade med knappt kunde svenska. Det vore dock när det gäller samtliga de här fallen inte första gången någon inte kan sitt jobb så jag känner visst hopp att det ska fixa sig.

Åtgärder

Information

5 responses

7 08 2009
mattias

va händer om ni inte får det??… betala när man kommer dit då elr?

8 08 2009
adde

hey! västerås street hockey/gryta gangsters. är vi med? vi vill börja boka hotell och sånt men vi vill gärna veta säkert att det inte blev fullt.

8 08 2009
Fredrik

Turnering blir det, i vilken omfattning får vänta tills på måndag. Personerna på Ruddalen har flyttat planmaterialet till okänd plats varför inventering av vad som egentligen finns tydligen inte är möjlig. Jag ringde därför i fredags en höjdare inom Fritidsförvaltningen kanske det heter, inget svar naturligtvis.
Men jag talade in exakt vad det gäller och jag ska ringa han igen på måndag om han inte ringer mig.

9 08 2009
adde

ok, men du måste faktiskt ta och bekräfta att vi är med. säkert väldigt självklart för er, men vi vill ju såklart veta att våra båda lag ÄR MED i turneringen, då vi har 40 mil att resa och inte vill boka hotell och sen få veta att det blev fullt innan vi kom med. vi har alla väntat väldigt länge nu, och alla problem ni verkar ha med själva organiserandet spelar ju ingen roll för oss, det löser ni säkerligen. men en bra information skulle vara en bekräftelse på vilka lag som är med, på mail eller sidan eller bara på kommentarerna här. jag behöver inte veta vilka de andra lagen är, bara att vi har en plats. eller två i detta fall 🙂

de enda svaren jag har fått är att vi inte är glömda, och att det blir turnering men ni vet inte i vilken omfattning än så länge. det tolkar jag som ungefär 99% säkerhet att vi får spela, men inte riktigt hundra. det där om omfattning kanske betyder att ni får banta bort ett par lag? vi vet ingenting.

vi är sjukt sugna på att spela och då folk måste ta ledigt från jobb och boka hotell och dylikt så skulle det uppskattas ordentligt. jag vet att du inte har sagt något om att nåt lag skulle nekas plats pga platsbrist, men det vore guld om du kunde förtydliga detta nu när det börjar närma sig. 🙂

jag menar självklart inte att vara dryg eller så. hoppas du inte missförstår!

mvh Adde, gryta gangsters.

10 08 2009
Fredrik

Ja, omfattningen av turneringen innebär hur många som kan delta och svar vet jag senare idag måndag. Jag tänker inte ta några risker angående lag som kommer utanför Göteborg, av omtanke för dessas spelare.

Kommentera

