HHHS 2009: Matchtiden komplicerad

12 12 2008

Efter att någon dels gjorde mig uppmärksam på hur korta matchtiderna skulle komma att vara samt att minsta antalet spelare i vuxenlagen skulle komma att vara sex så har jag nu gjort mitt bästa för att komplicera dessa frågor. Följande är vad som nu står under menyn HHHS 2009 ovan.

HHHS

  • Spelare födda 1993 och tidigare, de födda -93 kan om de vill istället delta i Stora HHHS nedan.
  • Max åtta spelare per lag, minst sex. Tre utespelare vilket gör det möjligt att ha två kedjor i turneringen. Minimi sex spelare är satt pga att ett lag med fem spelare i HHHS 2008 på matchdagen fick dra sig ur turneringen pga sjukdomar.
  • Speltiden är osäker i nuläget pga osäkerheten över om vi kommer kunna fixa två spelplaner eller ej. Vid en plan 2×7 min i grundspelet, 2×10 i slutspelet och 2×12 min i finalen. Vid två planer så är det 2×12 i alla matcher som gäller, förutom finalen som blir 2×15.

Stora HHHS

  • Spelare födda 1993-1995, spelare födda 1995 kan istället välja att delta i Lilla HHHS nedan.
  • Fem spelare per lag, tre utespelare på plan, vilket gör att man kan ha en avbytare.
  • Matchtiden här är 2×5 min i grundspelet och 2×7 min i slutspelet. Lagen spelar med bara en kedja och en avbytare och orkar helt enkelt inte längre. Detta är dessutom matchtider som konstant användes i Gamla HHHS åren 1999-2007 då turneringen inte hade någon ren vuxenklass.

Lilla HHHS

  • Spelare födda 1995-1997.
  • Fem spelare per lag, tre utespelare på plan, vilket gör att man kan ha en avbytare.
  • Matchtiden här är 2×5 min i grundspelet och 2×7 min i slutspelet. Lagen spelar med bara en kedja och en avbytare och orkar helt enkelt inte längre. Detta är dessutom matchtider som konstant användes i Gamla HHHS åren 1999-2007 då turneringen inte hade någon ren vuxenklass.
Åtgärder

Information

Kommentera

