Spelplan i Högsbo?

6 06 2008

Jag googlade för ett tag sen och hittade ett medborgarförslag till Stadsdelsnämnden Högsbo från i höstas som handlade om att ett gäng i Kaverös ville göra om bouleplanen utanför Kavåsskolan till en streethockeyplan. Detta kunde dock inte göras, låt oss därför tänka nytt.

Jag har varit i kontakt med en hög företrädare inom Göteborgs Stad Högsbo angående detta och då bl.a bett denna person vidarebefordra HHHS existens till detta gäng då jag inte vet vilka de är men denne vägrar blankt att ens besvara min förfrågan. Istället börjar den aktuelle prata om helt andra saker. Detta är inget en ideell förening drömmer om kan jag berätta men jag tänker inte ge upp för det utan har sträckt ut mina tentakler och fått tag på ett namn som jag skall försöka följa upp samt punktmarkera Kavås med affischer för att få tag på dessa killar och kanske tjejer. Läser den nämnda personen från GBG Stad Högsbo detta så står min önskan fortfarande kvar. Det jag vill är att vi blir ett gäng som arbetar för att få en stationär streethockeyplan någon annanstans i eller runt Högsbohöjd eller kanske i övriga Högsbo. Alla spelare som bor i området och kanske vill hjälpa till får gärna maila till info@hhhs.se då chansen ökar ju fler vi är som kan smida planer. Idéer om placeringen av en är också välkomna liksom alla andra lagliga tankar.

Åtgärder

Information

Kommentera

